Nystart

Äntligen hemma på en måndagsmorgon och äntligen en möjlighet att komma in i någon form av vanliga rutiner igen. Det känns lite som en nystartsmåndag faktiskt och för att det ska vara "på riktigt" så skulle jag vilja träna ett riktigt hårt pass idag för att sätta tonen för en ny period, men mina ben känns inte superpigga ännu. Allt är frid och fröjd tills dess att jag ska gå i en trappa. Då gnisslar knäna och det känns som en mjölksyrachock i både lår och vader, så jag gör kroppen mest gott om jag håller mig till lite försiktig rörelse ett tag till.

Måndag alltså. För första gången på länge åkte jag till affären igår kväll och storhandlade inför veckan. Jag gjorde en matplan och jag gjorde en stor laddning chiapudding som kommer att räcka i några dagar. Är det fånigt att uppskatta vanlig vardag? För mig som är borta mer än jag är hemma, den här våren har kanske varit mer extrem än någonsin (?), så känns det riktigt bra i magen att få landa ordentligt på hemmaplan en vecka. Jag ska förvisso åka en del i jobbet men det blir bara dagsturer så jag kommer att sova hemma. Sköööööönt! Hur ser din vecka ut och vad ser du mest fram emot?

Kommentarer