Tass på sommarslingan

Vad kan passa bättre på en riktig nystartsvecka än att göra säsongspremiär på min "sommarslinga" på 5 kilometer?  Vädret har förvisso inte alls varit särskilt somrigt, tvärtom. Igår vaknade jag till ett vintervitt landskap och fick borsta av bilen innan jag kunde köra till jobbet. Sedan ordnade det upp sig under dagen. Jag har alltså smugit igång kroppen igen efter halvmaran och suget efter mjuka stigar, skog och fågelkvitter har varit stort. Det är sådant som är bra för både kropp och knopp du vet. Det är inte mycket som slår en vända i skogen efter en dag på kontoret. Hjärnan skriker efter syre och kroppen behöver rörelse.

Veckan har rusat förbi betydligt snabbare än jag hade planerat och nu närmar vi oss helg igen med stormsteg. Inte vilken helg som helst heller, utan långhelg igen. Vad har du för planer? 


Kommentarer