Tvära kast från helg till vardag, från land till stad

Idag är det tisdag fast måndag liksom. Är du också snurrig efter långhelgen? Jag känner mig inte alls med. Att jag så sent som igår morse skrotade runt i underställ för att sedan sitta ute i skalplagg och grilla lunch över öppen eld känns helt avlägset när jag idag "snajsar" runt i kavaj. Jag körde ner till Stockholm igår kväll och kom fram till lägenheten på Telefonplan lagom till midnatt, för att jobba här den här veckan. En vända till Finland ska också hinnas med innan det blir helg och det är dags för den där halvmaran du vet. Min syster frågade i helgen om det verkligen var så smart att springa den när jag är så, med mina mått mätt, otränad. Det är det kanske inte men vad sjutton, har jag betalat för´t så nog ska jag se till att få valuta för pengarna tänker jag.

Sedan har vi det här med aprilvädret. Jag tycker att efter påsk så är det officiellt vår, så ungefär så tänkte jag när jag packade resväskan och drog söderut. Det gick fel redan när jag närmade mig Uppsala i natt, då det var mer eller mindre "snökaos" och krypkörning på E4:an. I morse var jag glad över att vi skulle dra igång dagens aktiviteter så sent som klockan 10. Då behövde jag inte gå ner till tunnelbanan förrän strax efter 9, när nattens snöfall nästan helt hade tinat bort. Sedan föll stora flingor under dagen, men de hade återigen hunnit smälta tills jag skulle ut igen. Nu håller jag tummarna för att temperaturen smyger upp nån grad i varje fall. Jag vill så gärna känna vårsolen nu och håller tummarna inför morgondagen. Då ska jag jogga sista passet inför lördagens halvmara och vill ha ett riktigt njutarpass med mig för en bra känsla rent mentalt. 

Ska du kanske också springa Womens Health Halvmarathon på lördag? Lämna i så fall gärna en kommentar här vettja!

Kommentarer