Typiskt mig

Jag vet inte om det handlar om att fånga stunden och vara här och nu, om min hemkärlek, mitt egensinne och strävan att vara motvals, grupptryck från grannarna eller om det helt enkelt bara blev sommarkänslor efter sommarlistan i morse.

För trots att snön började falla där nånstans strax efter frukost, och marken snart täcktes av vitt puder, så fick jag för mig att idag - just idag - var en perfekt dag att byta ut vinterljungen mot vårlökar. Jag vet, lite knäppt kanske, men nu blev det så. När jag väl var igång så gick jag ut på gården och knipsade av några kvistar till ett påskris också. Fråga mig inte om vilket trädslag det blev, för jag har ingen aning. Jag är inte någon vidare huslig typ, men så ibland faller andan på och då gäller det att smida medan järnet är varmt för det kan gå lång tid mellan gångerna...

Kommentarer