Chokladbollens dag

Idag var det tydligen chokladbollens dag. Jag fattar inte, det finns verkligen en dag för allt! Kanelbullar, semlor, våfflor, mammor, pappor, menlösa barn och nu alltså även chokladbollar. Jag brukar alltid missa sådant där och tajma fel, men ibland så händer det!

Nu tänker du att det har slagit runt totalt här. Först chokladmuffins och nu chokladbollar, äter vi bara snask här hemma? Jag kan lugna dig, efter i kväll är jag nog inte sugen på fika på ett bra tag. Jag gjorde nämligen en klassiker, det vill säga jag åt alldeles för mycket. Häften av smeten slank liksom ner redan innan den hunnit bli bollar. Redan innan jag hunnit göra middag dessutom. Eftersom jag alltid höftar recepten lite så smakar jag mig fram under processen. Det blev mycket smakande...

Typ det här receptet utgick jag ifrån förresten ifall du vill prova.

Chokladiga bollar strösslade med kokos på chokladbollens dag

Kommentarer