Lattjo liten pryl!

För ett par veckor sedan tog jag steget och köpte mig en liten vattenskoter, en Seadoo Spark. Jag har ju hånat sambon lite i ett par år för att sittmaskin är lika med gubbmaskin (till skillnad från ståmaskin/jetski) men nu har jag alltså själv trillat dit. L har hävdat länge att det skulle vara något för mig men jag har bestämt nekat.


Idag var det äntligen premiärtur. Efter en seg morgon, vi var på fyrtioårskalas igår och trots att jag bara konsumerade vatten hela kvällen så kände jag mig bakis i morse med huvudvärk och trötthet, så stack vi ut. Vi har väldigt lågt vattenstånd i sjön fortfarande så att få i maskinerna är inte helt lätt, men det har blivit lite bättre nu den senaste veckan. Med hjälp av svärfars fyrhjuling gick det fint. 


Visst var det kärlek direkt! Jag trodde inte alls att jag skulle tycka att det var så kul som jag faktiskt gjorde. Det enda jag tänkte på där ute på vattnet var att det ju var en lattjo liten pryl och så blev jag sådär bubbligt nykär på något fånigt sätt. 

Kommentarer