Adrenalinbakis, hosta och Stockholmsresa

På förmiddagsjogg, exakt så trött som jag ser ut

Trött och nästan lite adrenalinbakis vaknade jag i morse. Ni vet, det var ju Åsarnatrampet igår och den som följer mig på instagram vet redan att jag cyklade och hur det gick. Det kommer såklart en racerapport här i bloggen också, eller kanske två, men tills dess får ni hålla tillgodo med mitt trötta fejs. Jag blev hostig och rosslig redan igår eftermiddag, en inte helt ovanlig reaktion i mina luftrör efter hård ansträngning, och det satt fortfarande kvar i morse. Bästa medicinen mot det är att få dem mjuka igen så en väldigt lugn jogg fick starta den här söndagen. Det var blåsigt och en och annan regndroppe hängde i luften, men så skönt att komma ut i skogen igen. Vaderna kändes helt återhämtade från Vårruset tidigare i veckan och luftrören "gick till sig" precis som jag hade hoppats. Inte en enda gång har jag harklat eller hostat resten av dagen och den lätt brännande känslan försvann direkt den också. 

Sedan var det bara att duscha, packa upp, tvätta och packa om igen. På eftermiddagen satte jag mig i bilen och körde de 6 timmarna ner till lägenheten på Telefonplan. Nu väntar jobb här i ett par dagar. Löparskorna är med så vi får se om jag får in något pass. Gonatt!

Kommentarer