Idag startar St Olavs

Provar tävlingslinnet för St Olavs 2017

Idag, faktiskt precis ganska exakt just nu, går den första starten i årets upplaga av St Olavsloppet. Jag tror att det är hela fem startgrupper som ska i väg, med 30 minuter mellan varje. Som jag berättade här så ska jag vara med, men jag gör min första insats i morgon. Jag var borta på jobb igår och kom hem först vid nio på kvällen, men hade då fått en påse levererad med tävlingslinne och nummerlappar. Såklart fick det bli en obligatorisk linne-provning med tillhörande fotografering, det är alltid kul att gå tillbaka i bloggen år för år och minnas. Jag drog ut och luftade benen en kortis i skogen också, trots den sena timmen. Jag ägnade mig bara åt soffan på måndagskvällen och hela tisdagen spenderades sittande i bil eller på en stol, så jag behövde få igång systemet lite. Det blev den vanliga femman i skogen hemmavid, i soligt men kallt (under 10 grader) och blåsigt väder. Trots det ruskigt skönt att få röra på sig!

Kommentarer