Intervaller på bana

Västberga IP

Jag vet inte hur jag har kunnat missa Västberga idrottsplats trots alla promenader, joggingrundor och cykeltramp som jag har tagit i området runt pappas lägenhet vid Telefonplan. Det var bara någon vecka sedan som @runningkenth postade en bild därifrån på instagram och jag insåg att det borde ligga i krokarna. Extremt i krokarna skulle man kunna säga, faktiskt bara ett par hundra meter från porten. 

Jag sprang inga intervaller idag, faktum är att jag inte sprang alls utan jag tog bara en liten promenad efter jobbet för att leta upp banan och reka till kommande pass längre fram i sommar och höst. På innerplan var det full fart på fotbollsträningen och på löparbanan sprang, joggade och lunkade alla möjliga typer av löpare - snabba, glada, runda, raka och några med barnvagn - alla kan springa, på sitt sätt! Banlöpning är perfekt på så många sätt, och roligt. För några år sedan sprang jag ofta på bana och kan verkligen tipsa om det. Har du barn som tränar fotboll så passa på vettja, det är perfekt att riva av ett pass samtidigt som de kör. Och man behöver verkligen inte springa fort bara för att man är på bana, det går hur bra som helst att bara lunka runt, men om du vill det så kommer här några förslag på intervallpass som funkar ypperligt för det. 

Tips på banintervallpass

Kommentarer