Trädgårdslördag


Syrran bad mig svänga förbi Sörvalla Handelsträdgård, som ligger alldeles här ovanför oss, och köpa "frodiga amplar" idag. Eftersom blommor inte är mitt expertområde precis så var jag tvungen att dubbelkolla så att jag verkligen visste vad amplar var - alltså sådana där hängande växter. Och nog hade de amplar där allt! Det fanns ungefär hur många olika som helst att välja på, med stora blommor, med små blommor och med blandade blommor. I alla möjliga färgkombinationer också förstås. Att köpa till nån annan är extra svårt, men efter lite diverse strövande och sms:ande med syster så lyckades jag till slut välja ut tre. Att shoppa två egna hem till oss fick jag avvakta med, de skulle nämligen inte ha fått plats i bilen. Däremot passade jag på att köpa röda pelargoner (som jag på riktigt älskar) för att byta ut vårlökarna som nu i det närmaste gett upp. Kommer du håg när jag satte dem förresten? Det var i april och den dagen snöade det

Pelargonerna har jag fått i jord idag och så har jag klippt massor med gräs. Däremot köpte jag några perenner också (det är blommor som överlever från år till år va?) som jag tänkte stoppa ner i våra rabatter. Det är bara det att jag måste rensa lite ogräs först och det blev liksom inte av. Nu är risken att det går ett tag innan jag får ett husligt ryck igen så vi får hoppas att de överlever i sina krukor så länge. Vad har du gjort idag?

Kommentarer