Bästa tiden för cykelköp?!


Såhär efter Cykelvasan så brukar det börja så smått, den bästa tiden på året för att köpa riktigt fina cyklar begagnat och till schysst pris. Säsongen går så sakta mot sitt slut och nästa års cykelmodeller släpps, vilket gör att många kommer att lägga ut sina nuvarande hojar till försäljning. Jag cyklar en del men är totalt ointresserad av allt som har med teori kring "hårdvaran" att göra - det vill säga själva cykeln. Jag kan förvånande lite om komponenter och sådant är vet knappt vad jag sitter på själv. Därför har jag mycket svårt att svara på frågor från nyfrälsta som ska köpa cykel - inte för att jag inte vill hjälpa till utan för att jag helt enkelt har typ noll koll. Mitt intresse ligger snarare i "mjukvaran". När det kommer till träningslära och träningsglädje, då vet jag desto mera! Men som tur är finns det de som har betydligt större kunskap är jag. Att köpa MTB - en liten guide till att skaffa sin första skogshoj, är skriven av en av mina cykliga förebilder. Läs gärna om du är nyfiken på att börja cykla i skogen!

Kommentarer

Menåh, tack för den länkkärleken! Jag tycker också det är svårt att svara på den där frågan ibland, särskilt eftersom man inte kan allt om alla märken eller hur personen som frågar vill cykla.
Nu är absolut bästa tiden för cykelköp, det är ju tillochmed så att man skulle kunna börja fråga runt efter vilka som ska sälja sina hojar så man får första tjing på bra grejer.
KRAM!!!
SARA BORG sa…
Kram till dig Elna!