Cykelvasan live på Facebook

Mysig lördagsmorgon med Cykelvasan live på Facebook

För två veckor sedan bestämde jag mig för att avstå Cykelvasan i år. I princip direkt infann sig lättnadskänslor och jag var helt fast på att jag hade gjort rätt. Som från ingenstans fick jag också ett sådant där härligt cykelpass där benen svarade fint och det var riktigt kul att cykla igen, säkert för att jag var avslappnad och inte hade någon press what so ever på mig själv. 

Men sedan så närmade tävlingen sig så smått och "uppsnacket" började märkas av i sociala medier. "När åker ni?", "Vilka ska köra?", "Vad har du för målsättning?" och så vidare. Plötsligt stod jag där i början på veckan och kände världens sug efter att köra jag också - för jag gillar ju motionslopp! Inte bara gillar, jag älskar det. Tankarna spann i väg och jag funderade på hur jag skulle kunna omplanera för att frigöra fredagen för att vara med på Öppet spår. Jobb i Örnsköldsvik dagen innan var absolut ingen omöjlighet. Det skulle gå att köra därifrån, de ca 35 milen till mamma och pappa, och sedan från dem tidigt på fredag morgon. Kanske skulle mamma kunna åka med mig och vara stötteapparat? Jag hade så mycket idéer och tankar, men efter att ha rådgjort med mig själv på skarpen så blev det ändå så att beslutet låg fast. Ingen Cykelvasa för mig i år, i varje fall inget deltagande. 

För när jag vaknade igår morse upptäckte jag till min stora glädje att loppet livesändes på Facebook - vilken grej va?! Jag tog morgonkaffet och en padda med mig ut i solen på vår altan och sedan satt jag där och såg eliten köra. Vilka ruskigt snabba och inspirerande damer! Jennie Stenerhag imponerade stort såklart med sin tredje raka seger och den fjärde totalt. Jag höll även koll på passeringarna för bland andra Jessica Clarén och Linda Tufvesson, som jag följer på sociala medier.  

Kommentarer