Flow

Röd i ansiktet efter ett flåsigt och snabbt pass

Det här med att springa, det går verkligen upp och ned. Vissa dagar är det så tungt att en knappt kommer framåt, och andra dagar är det som om benen bara går av sig själva. En sådan kväll hade jag i fredags, jag hade verkligen flow! Jag började lugnt, bara tassade ut i skogen och njöt av att jag kunde lufta shortsen ännu en gång. Tänkte tanken att det kanske är sista för i år med bara ben. Plötsligt fann jag mig tugga uppför fullt flåsande, inte alls njutande i sakta mak utan med krigarskalle och pigga ben. Vips hade jag levererat årets snabbaste sista 1,5 kilometer på favoritrundan och kände mig så nöjd. När en minst anar det så kommer det sådana där pangdagar, alltid lika välkommet! 

Pigga ben i shorts

Kommentarer

men alltså drömmen att ändå ha den motivation du har. Jag kommer verkligen inte igång.
SARA BORG sa…
Jo Frida, du klarar det! Sänk tröskeln och tänk att 5 minuter är bättre än inga minuter. Det låter klyschigt men det svåraste/jobbigaste rent mentalt är att ta sig ut genom ytterdörren. Tänk att jag är med dig på axeln som en liten fluga och hejar på dig :-)