På önskelistan i oktober!

Från oktober förra året

Oh la laa! Ny månad idag, oktober välkommen. Jag har tittat lite bakåt i bloggarkivet för att få lite perspektiv på vad jag egentligen brukar pyssla med den här månaden och det verkar ha varit mycket jobb, poddwalks, utomhustid och en hel del semester också. I år hoppas jag på ungefär detsamma och jag har spaltat ner några av mina to-do´s i en lista:

På min lista för oktober 2017:

¤ Semester! Jo men faktiskt, äntligen är det klart och bokat. Jag har skrivit massor av gånger om mitt dröm-semester-år, så de flesta vet kanske vid det här laget att jag gärna sprider ut min ledighet så att jag får lite vila och återhämtning med jämna mellanrum. Nu är det dags för en vecka på Rhodos. Någon som har varit där? Vad får jag inte missa?

¤ Cykelpendla till jobbet! Jajemän, jag tog mig ju i kragen här för lite sedan och kom iväg. Visserligen med en del misslyckanden just den dagen men på det stora hela så var det riktigt gött att vara igång igen. Förhoppningsvis dyker min nya, höstiga Sherides-jacka upp också och då blir det ännu roligare att hoja.

¤ Springa Spikisrundan med Ida! Det vill jag egentligen ha som en stående punkt varje månad men ni vet hur det är, det funkar liksom inte alltid att få plats med allt en vill göra. Jag håller tummarna för att vi får till det för hur fint är det inte att springa i Spikbodarna på hösten? Kanske hur fint som helst faktiskt.

¤ Vara utomhus! Inte så jäkla noga vad jag ska göra, springa, kanske gå en poddwalk, fixa lite på gården eller egentligen vad som helst. Nu gäller det helt enkelt att passa på att vara ute i dagsljus så mycket som möjligt.

¤ Träna styrka! Inte nödvändigtvis på gym eller ens med vikter. Jag behöver bli stark inifrån och ut och det går så bra så genom att bara använda kroppsvikten. En kan hänga och klänga, hoppa och krypa. Jag behöver lära mig att sänka tröskeln och acceptera att lite här och lite där i vardagen gör större skillnad än att åka till gymmet och marklyfta en gång i halvåret eller så.

Vad vill du med oktober?

Kommentarer