En hederlig lista

Höstiga tights från Craft Sportswear

Dagens lista, en hederlig sådan, hittade jag inne hos Frida. Det var ett tag sedan nu så du får nog scrolla ner en bit om du vill läsa hennes, men på vägen kommer du att se massor av härliga bilder. Jag gillar Fridas blogg, mycket för att den är helt annorlunda mot min, den är liksom pudrigt pastellig, sådär som hela jag ibland önskar att jag vore. Det är stilrent och snyggt. Jag älskar Fridas bibliotek också förresten. Där skulle jag gärna sitta och jobba en dag, eller varför inte krypa ner i soffan under en filt och läsa en bok. Jag gillar att läsa ungefär lika mycket som jag gillar att springa.

Tänker på just nu.

Att jag vill springa. Gärna i mina höstigt fina tights från Craft Sportswear som passar rackarns bra till mina gamla "favoritmockasiner" från nike. Alltså det är skor men de är så mjuka och sköna att de nästan känns som mockisar på fötterna. 
Att jag längtar efter min familj. Den bästa som finns. Som jag inte träffat sedan innan vi drog till Rhodos. Tänk att just jag fick sådana braiga systrar alltså. Lillasyster lillstrumpa fyller för övrigt 30 på måndag, hur gick det till liksom? Jag är ju bara 26... 
Att jag är hungrig. Var är frukostbuffén med stekta ägg, bacon, tonfiskröra och fräscha grönsaker liksom? Ahhhh, kvar på Rhodos säger du. Typiskt. Här hemma måste man tydligen laga frukost själv. 

Skriver just nu.

Den här listan. Det säger sig väl liksom självt, eller?
I huvudet dribblar jag lite med texten till mina budgetförslag också. Det är ju budgettider och jag satt igår i många många timmar och pillade med planer och siffror inför nästa år. Så kul tycker jag!
Ett sms till syrran. Känner nu att jag måste boka in mig på en familjemiddag i kväll.

Gör just nu.

Funderar på att byta till vinterdäck på bilen. Tänk att det känns som ett så jobbigt projekt innan man kommer igång. Fånigt egentligen. Måste hur som helst ta tag i det idag. Det snöade ju i veckan och svärfar som just var här sade att det ska snöa i morgon igen. 
Kollar på min kille som nu har tagit tag i det där med frukost. Han steker ägg. Bra initiativ av honom.
Är upprörd över rubriksättningar i träningstidningar för kvinnor kontra för målgruppen män. Såg reklam i mitt instaflöde och var tvungen att surfa tidningsomslag. Män ska bli starkare, snabbare, hälsosammare och få energi (plus ett bra sexliv med sin partner). Kvinnor ska få plattare mage, gå ner i vikt och undvika att bli frestad av efterrätter. Det är så dumt så jag vet inte vad. 

Dricker just nu.

Kaffe såklart. Vad trodde du?
På jobbet har jag alltid en flaska vatten stående på skrivbordet också. En slurk slinker det ner lite då och då under arbetsdagen. Här hemma är jag däremot sämre på att komma ihåg det där med vatten annat än till maten. 

Äter just nu.

Absolut ingenting. Men snart, mycket snart, ska jag äta frukost.

Berätta gärna, vad gör du just nu?

Kommentarer