Landa i sin egen soffa, som om ingenting har hänt


Det är allt bra märkligt ändå. Så snart en landar hemma i sin egen soffa så är det som om en aldrig varit borta därifrån. Visst laddas minnesbanken med massor av bilder och upplevelser, och kroppen med D-vitamin, sömn och rörelse. Men ändå. Just när jag dukade fram kvällsfikat igår kväll och satte mig i soffan så var det nästan som om den där semesterveckan aldrig inträffat. Tur då att det finns bildbevis.

Sånt som tydligen hände hemma när jag var borta

  • Den första snön kom... och smälte bort igen! Eller ja, egentligen kom det faktiskt snö redan innan vi reste bort, men inte så pass att det var ett helvitt vinterlandskap. Uppdateringar på instagram vittnade om allt det vita och det kändes så surrealistiskt när jag själv befann mig i en solstol. 
  • Tidomställning till vintertid. Det gjordes förstås där jag befann mig också men det jag menar är att jag inte var hemma och fick uppleva den här. Blev påmind direkt jag kom hem eftersom köksklockan visade fel tid och krävde en akut omställningsinsats för att undvika onödig förvirring. 
  • Höstlovet. Typiskt dålig tajming av mig att resa bort när bästa kiddosarna är lediga. Hade jag varit hemma skulle jag ha tagit ledigt en eftermiddag för att göra något kul med dem. 
  • Mina utepelargoner är nu heldöda. De var liksom halvdöda innan vi åkte men nu är det bara något brunt prassel kvar i krukorna, som jag borde ha planerat om till något höstigt för länge sedan förstås. Kanske en uppgift att ta tag i under helgen?


Kommentarer