Löpbandsfavoriten!


Efter många om och men stod jag där tillslut, ombytt och klar för löpbandsintervaller


Jag kan verkligen vara världsbäst på att skjuta upp träningen så pass att jag antingen får avboka den helt och hållet eller korta ner och förenkla passen för att hinna. Det är sällan jag är så kreativ som då. Någon som känner igen sig kanske? Nu tycker jag förvisso att allt är bättre än inget men det får inte blir en vana det där så att jag gör det när det inte behövs. Det är väl en sak när tid på riktigt inte finns, men när jag hittar på andra saker som verkligen inte är prio bara för att komma undan, nä då blir jag riktigt upprörd på latmasken!

Du som följer mig på instagram såg kanske på stories att jag hade en sådan kväll nyligen. Först jobbade jag länge. Det var viktigt så inget ont om det. Men sedan började jag hitta på annat, som att lägga ut stories, göra kaffe klockan halv åtta på kvällen fastän jag egentligen inte dricker det efter klockan 18 på vardagar, och så lite slösurf i mobilen också som grädde på moset. Varför säger man så förresten? Pricken över i:et fattar jag, men grädde på potatismos har man väl inte. Eller menar man mousse (som i chokladmousse) och inte mos (som i potatismos)?

När jag fick slut på hitte-på-aktiviteter och hade skällt ut latmasken också riktigt ordentligt så tog jag mig i alla fall till gymmet och rev av ett riktigt bra löpbandspass. Jag har längtat lite efter det passet faktiskt för det var så länge sedan, trettiosekundare på löpband är nämligen en klar favorit för mig. Just den här gången blev det 5 minuter uppjogg, 20 x 30 sekunder snabblöpning med 30 sekunder ståvila mellan varje, och så 5 minuter nedjogg. På en halvtimme var det passet klart och jag fick både flåsa och svettas riktigt ordentligt!


Kommentarer