Ta tillfället i akt

Pannlampa på!

Jag skrev ju i måndags att det här är en svårplanerad vecka när det kommer till motion, den är nämligen så fullsmockad med annat. Men då gäller det att ta de tillfällen som dyker upp, och precis det gjorde jag igår. Mitt plan hem från Stockholm blev lite försenat så klockan var närmare åtta på kvällen innan jag klev in hemma. Då hade jag längtat att få ge mig ut och mystassa en liten sväng men började tveka när kvicksilvret krupit ner mot minus femton. Tack och lov var lusten och längtan större så det blev underställ, vintertights och en lite tjockare jacka på tillsammans med pannband, buff och pannlampa såklart. Trettioåtta minuter senare var jag en piggare och gladare version av mig själv! Tänk att så lite kan göra så mycket för det psykiska välbefinnandet.

Förresten, om du är nyfiken på mer vardagsglimtar - jobb och sådant - så dyker det upp en del på instastories lite då och då. Jag heter @saraeborg på instagram om du vill följa mig där. 

Kommentarer