Min (sportiga) önskelista 2017

Varje år brukar familjen efterfråga en liten önskelista och det är alltid lika svårt att komma på grejor, tycker jag. Men nu har jag i allafall lyckats knåpa ihop något och den kanske kan inspirera även dig som själv ska önska eller varför inte köpa sportiga klappar till en vän eller familjemedlem, så varsågod, här har du min önskelista!

Underställ Active Extreme från Craft

UNDERSTÄLL

Högst upp på önskelista står nästan varje år underställ! Jag använder (och sliter ut) dem nästan året runt - ja, jag bor i Jämtland! På vintern används både under- och överdel medan jag höst, vår och sommar mest använder överdelarna. Konstigt nog slits underdelarna ändå mer. Jag har tre eller fler set av Active Extreme men bara en underdel som fortfarande är helt hel och någorlunda fräsch. Active Extreme underställ finns att beställa på craftsportswear.com där den här snygga färgen just nu är på rea. Vill man handla i butik kan jag även tipsa alla Jämtlänningar (mest typ mamma) om att Åsarna Skicenter säljer den här serien och att L också säkert uppskattar denna mjuka juleklapp. Jag har stl S (dam) och han har M (herr).

Nike Pro Classic Bra

SPORT-BH/TOPP

En klassiker i min träningsgarderob är Nike Pro Classic Bra. Sedan många år tillbaka är det nästintill den enda sport-bh jag använder och jag har den i många olika färger och till och med några med mönster. Nu börjar de bli en aning sunkiga i färgen och formen är väl inte den bästa på alla heller, så det skulle ju inte skada att byta ut en av de allra äldsta! Denna finns att beställa på exempelvis sportamore.se eller i butik (och på nätet?) på XXL, som brukar ha den till riktigt bra pris. På denna har jag stl XS, så att "saker och ting" håller sig riktigt ordentligt på plats.

Pannlampan Lumonite Compass R

PANNLAMPA

Jag är på jakt efter en bra pannlampa för löpning, längdskidor och cykling - ja, helt enkelt för de flesta outdoorsporter som en vill göra på vintern i mörkret! Jag slängde ut en fråga på instagram för ett tag sedan och blev tipsad om Lumonite Compass R, som faktiskt inte var så svindyr som jag befarade. Den finns att beställa på valostore.se. L har beordrat mig att inte köpa någon pannlampa innan jul, så vi får väl se om jag har sådan tur att tomten kommer med en lysande klapp i år...

Craft Brilliant Headband

PANNBAND

Sist, och minst, och billigast på önskelistan kommer pannband. Jag använder numera nästan uteslutande pannband, mycket sällan mössa, när jag springer eller åker längdskidor. För de riktigt kalla dagarna har jag ett glapp i min träningsgarderob, så därför önskar jag mig Craft Brilliant Headband, som verkar varmt och gosigt. Jag har sett att det just nu finns på rea på craftsportswear.com och jag tror dessutom att det finns i outletbutiken på Åsarna Skicenter.


Bilderna i det här inlägget har jag lånat från de webbsidor som jag länkar till.

Kommentarer