Min wawawoo-måndag med lunchcykling!


Perfekta förhållanden för vintercykling!


05:50 - sambons klocka ringer. Han snoozar. 10 minuter senare ringer min klocka och jag snoozar också.

06:10 - nu är jag uppe! Är supertörstig och hetsdricker ett stort glas iskallt vatten det första jag gör när jag kommer ner till köket - inte smart! Det liksom fastnar i bröstkorgen och gör jätteont. Jag lägger mig några minuter på kökssoffan tills det har gått över.

06:20 - dricker mörakaffe och öppnar datorn. Börjar med att kolla igenom jobbmailen och återkopplar på några frågor. Tar sedan en paus och läser bloggar, kollar instagram och facebook.

06:45 - startar jobbdagen på riktigt. Har alltid möten på måndagmorgnar så jag börjar förbereda dessa och annat som ska ske under veckan. Har nästan alltid kontorsdag på måndagar och så även denna dag. Eftersom det varit månadsskifte så attesterar jag tidrapporter och gör lite annan rutinadmin också denna morgon. Självklart fyller jag på kaffekoppen flera gånger.

08:30 - telefonmöte med ledningsgruppen.

10:00 - skypemöte med mitt HR-gäng. Det är en av höjdpunkterna på veckan! Härligt att kunna se alla och höra hur de har det, vad som ligger i pipen och hur vi kan stötta och coacha varandra i olika aktuella frågor trots att vi sitter spridda från Östersund i norr till Västerås i söder.

12:55 - tar mig ut på en försenad lunchrunda på MTB. Det är ett par minusgrader och solen kämpar för att komma över trädtopparna. Himlen färgas laxrosa och förhållandena för vintercykling kan knappast bli bättre än såhär. Jag trampar upp i skogen en sväng och är tillbaka exakt 48 minuter och 40 sekunder senare. Jag blir lite endorfinrusig och lycklig, och tänker att jag har världens bästa jobb. Är nu helpepp på att ta mig an eftermiddagen!

13:50 - äter en snabb lunch, rester från söndagsmiddagen.

14:00 - back to work! Planerar bland annat avdelningens "avspark 2018" som ska gå av stapeln på onsdag. Som vanligt kommer vi att köra delar av vårt möte utomhus så att vi är pigga i knoppen och kreativa när vi ska dra upp riktlinjerna för vårt arbete under nästa år.

15:30 - inser att jag fryser. Har visst inte duschat efter cyklingen så jag springer iväg och gör det innan jag fortsätter vid datorn. Har en del avstämningar med kollegor över telefon, mail och skype och dricker flera koppar kaffe.

17:20 - sambon kommer hem och drar igång hög musik. Typiskt stressigt, tycker jag, som kan ha svårt med höga ljud och mycket "bakgrundsstimulans" när jag ska koncentrera mig. Han styrketränar (i samma rum som jag har hemmakontoret) så jag tar en jobbpaus för att måla naglarna, läsa bloggar och kolla instagram. Kommer sedan in i ett riktigt bra jobbflow igen när han flyttar träningen till övervåningen.

19:40 - börjar med köksbestyren. Det blir hemgjord pizza till middag, länge sedan sist. L kommer från duschen och tar hand om disken.

20:30 - landar i soffan med en tallrik smaskig pizza. Vi drar igång ett par avsnitt Stranger Things 2 på netflix.

22:20 - det är 17 minuter kvar på det spännande avsnitt 9 när L bestämmer att det är läggdags. Jag surar lite men tycker innerst inne att det är jättebra, jag är ju redan uppe på övertid (vill helst ligga i sängen vid 22). Vi plockar undan lite i köket och fixar matlådor.

22:30 - godnatt!


Inspiration till det här inlägget hittade jag hos Jessica


Kommentarer