Dagens distanspass

Veckans löpning hittills har bestått av två ganska tuffa pass, så idag hade jag bestämt mig för ett lättare distanspass. Vi är hemma i Brånan hos mamma i några dagar så det blev löpning på Östansjövägen. Det är en slät och fin grusväg på andra sidan sjön vilket var bra idag. Jag fick ont i foten igen i onsdags när jag körde backintervaller på skogsstig, så nu får jag hålla mig till platt underlag ett tag igen.

Vide och Lars gjorde mig sällskap på turen!

Det blev totalt 7.01km, 38:19min (5:28).

Jag tog det väldigt lugnt bort till vändningen efter Paradisvägen men kunde sen inte låta bli att trycka på lite i en kilometer bara för att känna på lite. Foten kändes bra hela vägen.

Kilometertider:
5:58, 5:42, 5:36, 5:25, 4:50, 5:33, 5:12

Taggade för start! Vem är mest på G?



Kommentarer

Anonym sa…
Där ser man, min mormor bor på Gällnäskrogen och jag har tänkt tanken att springa mot Paradisvägen. Det får bli i höst eller senare då vi flyttar upp!
Ha en skön sommar och hoppas vi ses i måndagsklubben, om jag vågar! 😉
/www.angel19.se
SARA BORG sa…
Nä, är det sant?! Världen är liten :)
Klart du vågar vara med i måndagsklubben. Det är väldigt prestigelöst. Vi har kul och peppar varandra. /Sara
Helena sa…
Haha! Vad kul. Då kommer jag och meddelar någon gång i slutet av augusti. Kan dessutom bjuda på både ett kettlebellpass och massage då jag är instruktör och massör;)
Ha en fin dag!
www.angel19.se